sunnuntai 31. heinäkuuta 2011

Minun äidin vadelma täyte kakku

Siinä se kakku koreilee. Päältä puuttuu vain 33 kynttilää.

No kuten mainostin aikaisemmin niin minunpas äiti viettikin synttäreitä ja siellä oli tarjolla kakkua ja. Toisin kuin Ansku, meidän perheessä ei ole tapana pihdata reseptejä. Noinkohan Ansku oli itse leiponut kakkua ollenkaan? Saattoi olla äiti asialla siinäkin tapauksessa.. No, tässä tulee meidän kilpaileva kakku ohje. Jos joku onnistui leipomaan Anskun kakun niin kokeilkaapa tätäkin ja kertokaa kumpi oli parempi.

Tarvitset:

Kakku pohjan. Tee minkälainen täyte kakku pohja haluat. Minun äiti teki kakku pohjan pääsiäis munista, pakasti sen ja nyt hädän tullen sulatti. Pääsiäis munat äiti maalasi. Kaupan kakku pohjat on yleensä liian makeita, mutta jos on pakko kaupasta ostaa niin prismasta saa varmasti hyviä.
Jotain täytteitä. Minun äiti laittoi lakka hilloa, bannaania, kerma vaahto rahka-seosta, tietysti vadelmia.

Halkaise kakku pohja ja kostuta ne vaikka tuore mehu-vesi-seoksella. Minun äiti halkaisi vain kerran mutta jos sinun pohjasta tuli todella korkea niin kannattaa nyt ainakin pariin kertaan halkaista se. Sitten halkioon laitetaan kaikki täytteet, jos on useampi halkio niin kannattaa laittaa täytteitä niihin molempiin. Järjestyksellä ei ole väliä, mutta säästä nyt hyvä ihminen niitä vadelmia siihen kakun päällekin! Kakku kuorrutellaan sitten kerma-seoksella. Minun äiti ei viitsinyt (olisi kyllä osannut) kuorruttaa myös reunat, mutta jos sinä haluat oman äitisi kanssa päästä brassailemaan niin kuorruta kuule vaikka pohjakin. Koristele vadelmien lisäksi myös mintun lehdillä. Minun äiti kasvatti mintutkin itse.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti