perjantai 15. heinäkuuta 2011

Synttäri pannu kakkut

Pannu kakkua sokuri täytteellä
Aamullahan ekana heräsin ja siinä melkein heti joku tyyppi koputteli ikkunan takana kun olin yö paitasillani ja olin ihan että mitäs ihmettä nyt tapahtuu! No sitten tajusin että sehän oli mun naapuri ja mun ihan ok ystävä jolla sattui olemaan tänään syntymä päivä juhlat ja olin kai mennyt sopimaan että sille pitää jotain tarjoilla. Onneksi minulla on kokemusta juhlien järjestämisestä ja vieraiden kestitsimestä niin hätä ei ollut ollenkaan tämän näköinen. Sillä onhan pannu kakku myös kakku eikä kukaan voi muuta ollenkaan väittää! Näitä kakkusia oon paistellut jo vuodesta 2007 aina yhtä hyvällä menestyksellä.

Tarvitset:

3 dl maitoa
3 dl vehnä jauhoja
3 rkl sokeria
3 tl leivin jauhetta
½ tl suolaa
1 muna (kanan)
loraus öljyä

Tämä resepti on kyllä siis niin helppo! Kaikkia aines osasia tulee melkein poikkeuksetta kolme jotain kupposellista ja sit vaan kaikki samaan syssyyn! Jopa pannukin lämmitetään kolmoselle tai ehkä neloselle mut ei sitä kuumemmalle. Jos sun liedessä on enemmän numeroita kun kuusi niin sitten menee kyllä hankalaksi eikä sitten ehkä kannata kokeilla.

Kaada taikinaa aina pannun keskelle eikä sitä saa mennä levittämään, kyllä se siitä levenee itestään huomaamatta niinku taka puoli roska ruoka valiolla. Sitten siihen kakkuun alkaa tulla kuplia ja kun kuplat alkaa puhkeilla niin on aika kääntää se. Tässä on ihan hyvä käyttää jotain apu välinettä kuten esim. lastaa. Käsilläkin onnistuu ehkä. Sit paistetaan vielä hetken toiselta puolelta ja valmista on!

Tässä pannu kakkua on käännetty kerran.
Päälle voi laittaa ainakin sokuria tai jotain marmelaatia. Meillä sattui olemaan molempia mistä ainakin juhla kalu oli erittäin iloinen. Tämmöisiä kommentteja irtosi synttäri sankarilta ruoka hetken jälkeen:

"Siis aivan älyttömän ihana synttäri aamu pala!! Erin omaisen kevyttä mutta tuhtia! Ja niinku sai vielä kahta täytettä. Plus että Anskun mies söi sen ekan lätyn ja kaikkihan tietää että eka on aina blaah niin oli ihanaa et oli mies syömässä sen! Ja eihän ne miähet ikina mitää huomaa, lätty ku lätty."

Onnittelut vielä Rosalle 21 ikä vuoden saavuttamisesta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti