keskiviikko 28. syyskuuta 2011

Porkkana sämpylät

No nyt olisi tarjolla taas pikku suolaista todella nälkäisille ja laiskoille ihmisille. Tilannehan oli minulle vanha tuttu: Nälkä kurni taas kerran mahaa mutta satoi yltsi pyltsi vettä ja tällaisessa tilanteessa prisma tuntui olevan oi niin kovin kaukana.

Mutta! Porkkana sämpyläthän on todella helppo valmistaa eikä siinä mene edes kauaa. Lisäksi minulla oli tallessa iki vanha sämpylä resepti kuka ei ole pettänyt minua koskaan. Tällä reseptillä olen onnistunut porkkana sämpylöiden teossa jokakerta. Harmi vaan että minulta puuttui puolet aineksista, mutta niin kuin englanniksi sanotaan : Whatta hel, giv it a dry!

Marin porkkana sämpylöihin tarvitset:

Jauhoja
Vettä

Ja ei kun ainekset sekasin, pullaksi ja uuniin. Asteita taisi olla jotain 200 ja minä annoin olla 10 minuuttia mutta ulko asusta päätellen pitenpäänkin olisi voinut olla.
Tarjoilu ehdotus

Syö niin monta kuin kykenet! Ainakin lähtee nälkä ja mitään ei tarvitse leipoa taas hetkeen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti